nuffnang

Ahad, 13 Mei 2012

Tips Penyimpanan dari saya

Salam semua.Seperti mana yang kita ketahui bahawa Alat Pendengaran kita itu harus disimpan di dalam bekas yang dibekalkan oleh Pengeluar.Namun kadang-kadang kita pasti rasa risau juga kita kerana kita menyimpannya di dalam bekas elektrik.Alat penyimpanan Elektrik itu di dalamnya,kalau kita perasan ianya panas.Mungkin untuk menyerap lebih kelembapan di dalam Alat Pendengaran kita.Kadang-kadang bimbang juga di hati ini kalau alat Pendengaran kita itu rosak jika kerap mengunakan Alat penyimpanan itu.

Di sini saya kongsikan satu tips penyimpanan dari saya.Saya mengunakan Silica gel,namun bukan yang dibekalkan oleh Pengeluar.Namun ianya sama sahaja fungsinya.Silica gel itu dibungkus di dalam plastik,dan kita biasanya dapat melihatnya di dalam kotak kasut.

Silica Gel alternatif yang saya gunakan
Tapi itu tidak bermakna saya membelinya dari kedai kasut.Saya membelinya dari penjual Alat bantu Pendengaran.Ianya tidak mahal.Anda boleh mendapatkannya dengan mudah di mana-mana kedai yang menjual alat bantu Pendengaran.

Dalam satu bungkusan ada 7,8 pack

Beginilah saya mengunakannya


Sekian,di harap tips saya ini dapat dikongsi bersama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan