nuffnang

Selasa, 8 Mei 2012

Silica Gel untuk Penyimpanan Alat Pendengaran

Salam semua.Tahukah anda bahawa Alat Pendengaran kita itu perlu dijaga dengan Rapi dan Sempurna.Salah satu alat untuk menjaganya ialah Silica Gel.Silica Gel ini bertujuan menyerap segala kelembapan yang terdapat didalam Alat Pendengaran Kita.Ini kerana Alat Pendengaran kita itu amat sensitif terhadap suhu dan kelembapan.

Disini saya kongsikan Silica Gel yang dimiliki oleh saya.


Silica Gel 1kg rm38


macam inilah rupanya Silica Gel itu



Silica Gel itu dimasukkan kedalam bekas kuning,jadi apabila disimpan malam hari,ianya akan menyerap kelembapan pada alat Pendengaran


Silica Gel ini hanya mampu digunakan selama 2 minggu apabila dipindahkan dari bekasnya ke dalam Bekas Kuning itu.Secara puratanya,1KG bekas ini mampu bertahan selama 6-8bulan.Saya membelinya dari ejen Implan Koklea saya.Disini saya sertakan alamatnya.

Labchem Sdn Bhd
22,Jalan SS 20/10,
47400 Petaling Jaya

2 ulasan:

  1. akak guna silica gel yg sama mcm coclear bekalkan utk travel..nak dpt yg dlm botol besar kat sini susah...diorang blh pos ke

    BalasPadam
  2. boleh,semasa saya mula-mula terima alat pendengaran itu,dia ada kata boleh pos.Tapi silica gel ini saya sendiri beli pergi pejabat mereka.Namun sekiranya ingin dipos,bolehlah menghubungi no tel-0122088286(alan Chong wei ren).email alan@labschem.com.my

    BalasPadam