nuffnang

Ahad, 15 Julai 2012

Problem alat kawalan CI

Salam semua.Di sini saya nak share mengenai alat kawalan CI.Saya sebenarnya amat jarang pakai Alat kawalan ini kerana saya sudah biasa menggunakan No 1 atau 2 sahaja di dalam penggunaan harian saya.No 1 dan 2 ialah Mengguatkan sahaja Volume pada alat CI saya.

Namun saya perhatikan jika seminggu kita tidak menghidupkan alat kawalan kita,ianya tidak dapat mengesan alat CI walaupun alat CI kita switch On.Namun disini saya sertakan juga cara menyelesaikan masalah ini.

Alat kawalan tidak dapat mengesan CI walaupun Switch pada CI on    
Letak sahaja Processor CI di belakang Alat kawalan,pastu nanti ada gambar beserta tulisan PAIRED keluar,klik sahaja Paired itu.

Semudah itu sahaja.Jadi kalau tetiba alat kawalan anda tidak memberi respon pada Alat CI anda,anda cuma perlu ikut cara yang saya buat ini,InsyaALLAH berjaya...



Mohammed.Najib Ibrahim...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan