nuffnang

Ahad, 22 Julai 2012

Cedis-Silica gel

Salam Ramadhan.Bagaimana dengan Puasa anda?Saya berdoa kesemuanya dapat menunaikan ibadah wajib ini dengan sempurna.Baru-baru ini saya telah mengodek-godek(menyelongkar) beg yang menyimpan kesemua aksesori dan peralatan CI saya.

Saya telah menjumpai satu barang yang saya tidak pernah terfikir pun untuk menggunakannya(kerana xtahu hehehe).Namun saya dapati yang benda ini boleh digunakan untuk memastikan CI kita sentiasa kering.Nama alat ini ialah CEDIS CAPSULES.Cuba lihat beg CI anda,pasti ada benda ini.


Saya dapati ianya sama seperti Silica gel.Jadi saya pun merujuk kepada internet untuk mengetahui kegunaannya.Ianya dikeluarkan oleh satu syarikat bernama Cedis.Benda ini sama seperti silica gel dan berada dalam bentuk kapsul berbentuk bulat.,Namun ianya tidak boleh digunakan untuk mesin Zephr Dry kit kita.Ianya hanya untuk kegunaan pada suhu bilik sahaja.Jadi saya pun menggunakan kapsul ini seperti dalam gambar dibawah.

 
Saya menggunakan Capsules itu seperti ini.
Harganya ialah Australian Dollar 12.So kalau tukar ke matawang kita mungkin dekat RM50.Jika anda berminat nak tahu mengenai alat ini,saya sertakan alamat webnya.Cedis (klik tulis Cedis tadi).

Sekian,Sharing is Caring.Jika saya salah mengenai info ini,sila betulkan saya.Terima kasih...


Mohammed.Najib Ibrahim



Tiada ulasan:

Catat Ulasan