nuffnang

Selasa, 26 Jun 2012

Haba yang Tinggi mampu merosakkan CI

Salam semua.Saya ada membaca laman web pengeluar koklea saya.Saya mendapatiu ada satu info yang penting,namun mungkin diangap remeh.Info itu ialah Bahaya haba yang tinggi kepada Ci kita.

Daripada maklumat yang saya dapati,perkara yang sering oranh lakukan ialah meninggalkan Alat CI mereka di dalam kereta.Sekiranya suhu rendah mungkin tidak mengapa,tetapi sekiranya panas terik?Anda pula meninggalkan kereta dan alat CI anda di dalam kereta.Suhu di dalam kereta mampu merosakkan Sound Processor kita.


Jadi berhati-hatilah.Jananlah sampai tertinggal atau meninggalkan alat CI kita di dalam kereta.Awasi anak kita kerana mereka mungkin meninggalkan alat CI mereka di dalam kereta kita tanpa kita sedari.Tetapi bagaimana pula sekiranya cuaca panas terik dan anak kita memakai alat CI.Perlu di simpan atau dipakai sahaja.Untuk soalan ini,saya pun tak pasti sangat,tapi nanti saya akan update sekiranya saya tahu jawapannya.

Sekian...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan