nuffnang

Ahad, 10 September 2017

Nucleus 6 processor dan kelebihannya berbanding Nucleus 5.

Salam semua pembaca.Bagaimana dengan hari anda?Semoga kesemuanya berjalan lancar.Pada hari ini saya ingin menulis review mengenai Nucleus 6 Processor serta kelebihannya berbanding Nucleus 5.Diharap penulisan ini dapat membantu mereka membantu mereka yang akan menerima nucleus 6.

Nucleus 6

Nucleus 6 Processor




Processor Nucleus 6 ini adalah lanjutan dari abangnya Nucleus 5.Ianya dikeluarkan pada tahun 2015 dan merupakan alatan baru yang direka semula.Diantara kelebihannya ialah lebih kecil dan ringan daripada abangnya nucleus 5.

Selain itu,Nucleus 6 menggunakan cip processor baharu yang lebih laju,kecil dan termoden.Cip ini beroperasi 5 kali ganda kelajuan daripada nucleus 5.Ini merupakan satu kelebihan yang sangat besar.Dengan cip ini,membolehkan processor direka lebih kecil dan berfungsi secara automatik di dalam penukaran program.

Sebagai contoh Processor Nucleus 5 sekiranya hendak menukar program harus dilakukan secara manual sama ada menekan butang pada processor atau pada remote control.Namun dengan Nucleus 6 ,Processor anda sendiri menukar program secara automatik tanpa perlu di tekan.Biar saya beri contoh semasa anda berada di tempat bising,processor anda berada pada mod program tempat bising,kemudian secara tiba-tiba anda hendak menjawab panggilan telifon.Maka anda tidak perlu menukar mod program processor anda.Hanya jawab panggilan telifon seperti biasa dan secara automatik tanpa berbuat apa-apa program pada processor anda bertukar.

Ini satu kelebihan yang sangat ketara kerana ianya sangat cekap dan efisen.Bagi pemakai kanak-kanak,mereka tidak peka dan tidak pandai menukar program.Ini sangat merugikan kerana setiap program direka untuk mendengar pada keadaan dan situasi yang berbeza.Namun dengan Nucleus 6,para ibu bapa tidak perlu bimbang kerana processor sendiri berkebolehan BERFIKIR dan menukar program secara automatik.

Teknologi Bluetooth

Nucleus 6 juga adalah yang pertama mengunakan teknologi Bluetooth.Ini membolehkan pemakai menjawab panggilan pada telifon atau mendengar lagu,video pada telifon anda melalui bluetooth.Satu kelebihan yang sangat berguna kerana kualiti bunyi yang di dengari sangat jelas dan tidak bercampur.

aksesori nucleus 6 yang membolehkan teknologi bluetooth
Selain itu,teknologi ini membolehkan anda mendengar suara penceramah atau guru anda dari jauh dan sangat jelas.Anda harus memiliki 2 aksesori ini untuk membolehkan anda berkomunikasi dengan pintar pada guru atau penceramah anda.Semasa anda menggunakan ini,satu dipasang pada anda dan satu dipasang pada penceramah atau guru anda.Alat ini harus digantung pada baju anda.Usah risau kerana ianya telah tersedia klip,sangat ringan dan mampu menangkap bunyi suara anda .

Bunyi yang di dengari sangat jelas,ibarat anda bercakap dan mendengar secara berhadapan walaupun orang yang anda dengari suaranya berada ditempat yang jauh.Namun ada batasan jarak yang membolehkan bluetooth ini beroperasi .Selagi anda berada di dalam lingkungan jarak itu,bunyi yang di dengari sangat jelas.Usah risau..

Alat ini juga boleh letakkan di tv,atau disambung bluetooth pada peranti anda seperti tab,handphone.Ini membolehkan anda menawab panggilan,mendengar muzik atau menonton video secara jelas dan clear.Sekiranya anda mengetahui mengenai bluetooth,anda seharusnya tahu ianya tidak menggunakan sebarang wayar untuk menyambungkan peranti.Alat ini menggunakan bateri yang boleh di cas semula.

Bateri yang tahan lebih lama

Nucleus 6 juga menggukan bateri baru yang tahan lebih lama dari Nucleus .Terima kasih pada cip baharu yang berkerja 5 kali ganda lebih pantas,membolehkan penjimatan tenaga dapat di aplikasikan. Masih menggunakan bateri recharge dan juga pakai buang.

Kalis air

Air adalah musuh utama processor anda selain habuk dan bendasing.Air datang dari peluh pemakai,terkena hujan atau keadaan lain.Namun Nucleus 6 telah memperkenalkan kaedah baru untuk menangani masalah ini.Malah anda boleh berenang di dalam kolam mandi atau memakainya semasa mandi tanpa membukanya.Kesemuanya dengan water Protection ini.

aksesori yang melindungi processor daripada air dan habuk.

Kepelbagaian aksesori dan berwarna warni

Terdapat pelbagai warna dan corak yang boleh disesuaikan dengan Processor ini.Secara tidak langsung memberi imej dan identiti yang berbeza serta aura tersendiri.Namun kesemuanya dijual berasingan dan harus dibeli.Harganya uga bukan murah.Namun sekiranya mampu bolehlah dibeli untuk simpanan.



4 pilihan warna Processor





Untuk makluman lanjut,anda boleh melihat laman web pengeluarnya.

 http://www.cochlear.com/wps/wcm/connect/au/home/discover/cochlear-implants/the-nucleus-6-system/nucleus-6-sound-processor


Sekian,Sharing is Caring

Tiada ulasan:

Catat Ulasan